Tyhjennä lista

Oletko varma, että haluat tyhjentää listan?
Tilausrivit
0

Tyhjennä ostoslista

Sinulla on 0 tilausriviä ostoslistassasi.
Oletko varma, että haluat tyhjentää ostoslistan?

Ostoskori

Jokin meni pieleen hintojen latauksessa. Yritä uudelleen.

Ostoskorisi on tyhjä

Tehokkuus ja kestävä kehitys ovat koko jakeluketjun asia ja menestyksen lähde

7.3.2022

Ahlsell-konserniin kuuluva Gelia toimittaa rakentamisen, sisustamisen ja puutarhanhoidon tee-se-itse-ratkaisuja jälleenmyyjille.  Sen toiminnassa korostuvat helppous, tehokkuus ja kestävä kehitys. Gelia rakentaa menestystä yhdessä oman pohjoismaisen organisaationsa, Ahlsellin Suomen-toimintojen, asiakkaidensa ja toimittajiensa kanssa.

Vastuuna hiilijalanjäljen pienentäminen koko ketjussa

Kestävä kehitys on vahva teema Gelialla ja koko Ahlsell-konsernissa. Gelian maajohtajan Pasi Paakkunaisen mukaan yhtiön vastuulla on pienentää hiilijalanjälkeä koko toimitusketjussa asiakkaalle asti.

– Asiakkaamme ovat hyvin kiinnostuneita tuotteiden alkuperästä. Olemme vastanneet huutoon selvittämällä ja varmistamalla vastuullisen toiminnan Ahlsellin hankintaorganisaation kanssa tuotantoketjun alkulähteille asti. Voimme kertoa asiakkaillemme, että tuotteemme ovat kestävästi tuotettuja, maajohtaja Pasi Paakkunainen sanoo.

PasiPaakkunainen.png

Kuvassa Gelian maajohtaja Pasi Paakkunainen.

Ahlsellin maailmanluokan logistiikka ja digitaaliset järjestelmät ovat ylivoimatekijä hiilijalanjäljen minimoimisessa, sillä niiden avulla toimitusten eräkoot, kuljetukset ja aikataulut saadaan optimoitua. Kestävän kehityksen periaatteet toteutuvat myös tuotteissa, valikoimissa ja myymäläkonsepteissa, joita Gelia kehittää jatkuvasti toimittajiensa ja asiakkaidensa kanssa.

Aitoa lisäarvoa niin kansainvälisille ja kansallisille ketjuille kuin paikallisille erikoisliikkeille

Gelian asiakaskunnassa on pienrakentamisen, sisustamisen ja puutarhanhoidon tuotteita ja palveluja myyviä vähittäiskauppoja laidasta laitaan. Mukana on valtakunnallisia ja valtakunnallisesti toimivia kansainvälisiä rauta- ja vähittäiskauppaketjuja, alueellisia ja paikallisia rautakauppoja ja rakennustarvikeliikkeitä sekä pieniä paikallisia erikoisliikkeitä.

Gelian vahvuus on kyky palvella asiakkaita yksilöllisesti ja tehokkaasti. Monille suurasiakkaille merkittävä lisäarvo liittyy Gelian kautta saatavilla oleviin johtaviin brändeihin ja tehokkaaseen valtakunnalliseen jakeluun. Osalle optimaalinen ratkaisu ovat etukäteen sovittuina toimituspäivinä tapahtuvat Gelian toimitukset asiakkaan keskusvarastolle, josta asiakas jakelee ne itse myymälöihinsä.

Monille pienasiakkaille Gelia tuottaa kriittistä tehokkuutta toimimalla välitukkurina. Tuotteiden saatavuuden ylläpitäminen ja sähköinen tilaaminen verkkokaupasta helpottavat asiakkaan toimintaa.

– Asiakkaamme pitävät erittäin tärkeänä tilaamisen helppoutta ja toiminnan tehokkuutta. Ahlsellin logistiikan, verkkokaupan ja tietojärjestelmien ansiosta olemme tässä tunnetusti erittäin hyviä, Gelian myyntipäällikkö Juho-Matti Nirvi kertoo.

Juho-MattiNirvi.png

Kuvassa Gelian myyntipäällikkö Juho-Matti Nirvi.

Asiakaskonsepti rakentuu Ahlsellin ja Gelian valikoimista sekä Gelian myymäläratkaisuista

Gelian oma valikoima koostuu ammatti- ja tee se itse -rakentajien käyttöön tarkoitetuista tuotteista. Esimerkiksi sähkökalustesarja Connect 2 Home, työvalaistuksen kokonaiskonsepti, hanasarja Adora, kodin sisä- ja ulkovalaistuksen valikoima Light 4 Home sekä sähköautolatauksen järjestelmä E-Mobility ovat uusimpia nimenomaan kuluttajien tarpeisiin kehitettyjä laadukkaita tuotekokonaisuuksia. Uusia tuotealueita kehitetään jatkuvasti ja lanseerataan suunnitelmallisesti Pohjoismaiden markkinoille.

Oman tee se itse -tuotteistonsa lisäksi Gelia tarjoaa Ahlsellin teknisen tukkukaupan valtavan valikoiman. Käytettävissä ovat Suomen ja Ruotsin keskusvarastot, ja Hyvinkään keskusvarastosta lähes 60 000 nimikkeen toimitustuotuotteet saadaan asiakkaille seuraavaksi päiväksi.

Gelian myynnissä pääpaino on kokonaisissa valikoimissa, esillepanoissa ja myymäläratkaisuissa. Osaavat myyjät rakentavat kokonaiskonseptit yhdessä asiakkaiden kanssa valtavasta tuotevalikoimasta sekä Gelian esillepano- ja myymäläratkaisuista. Siten valikoima ja myymälätoteutus vastaavat aina optimaalisesti asiakkaan tarpeita.

– Asiakkaalla on aina perusnäkemys omasta valikoimastaan ja esillepanosta, ja me tuomme siihen kehitysideoita. Yhdessä tehtävä konseptisuunnittelu ja paikallisuuden huomioiminen parantavat tuloksia, Nirvi sanoo.

Tehokkuus ja kestävä kehitys korostuvat myös tavarantoimittajien kanssa

Gelia tekee myös tavarantoimittajiensa kanssa kunnianhimoista työtä tehokkuuden, helppouden ja kestävän kehityksen periaatteiden toteutumiseksi. Yhteisten ponnistelujen tuloksena syntyy kestävästi tuotettuja tuotteita ja konsepteja, jotka myös toimitetaan vastuullisesti.

Gelia toimii kumppaneineen pienrakentamisen, sisustamisen ja puutarhanhoidon aloilla, joille ovat tyypillisiä kausiluonteisuus ja nopeasti muuttuvat trendit. Tarkka suunnittelu nousee tärkeään asemaan.

– Mietimme toimittajiemme kanssa tuotealuekohtaisia kausivaihteluita, kuinka logistiikka on tehokkainta toteuttaa ja miten kampanjat kannattaa ajoittaa. Nopean kierron takia toimitusten ja myynnin onnistuminen edellyttää hyvää suunnittelua ja ennakointia, Nirvi kertoo.

Toisilta oppiminen ja kouluttautuminen pitävät gelialaiset ajan hermolla

Gelia on Ahlsell-konserniin kuuluva pohjoismainen organisaatio. Sen liiketoimintaa ohjataan pohjoismaisella tasolla, ja maiden välinen yhteistyö on hyvin tiivistä. Työntekijöitä on kaikkiaan noin 150, ja heistä yhdeksän työskentelee Suomessa.

Koko Ahlsell-konsernissa panostetaan ihmisten osaamiseen sekä toisilta oppimiseen, ja se luo perustan osaamisen kehittämiselle myös Geliassa. Ahlsellin HR- ja koulutustiimi tuottaa koulutusmoduuleja monenlaisiin tarpeisiin, ja lisäksi konsernin sisällä järjestetään yhteisiä seminaareja sekä tehdään tiivistä benchmarkingia toimintamaiden välillä. Keskeistä ovat jatkuva aktiivinen vuoropuhelu, toisilta oppiminen ja oppien välittäminen eteenpäin asiakkaiden hyödyksi.

PasiPaakkunainen_ThomaNyström_Juho-MattiNirvi.png

Kuvassa: Gelian maajohtaja Pasi Paakkunainen, markkinointisuunnittelija Thomas Nyström ja myyntipäällikkö Juho-Matti Nirvi.

Kirjoittaja: Riikka Autio, Viuleva Group Oy

Kuvat: Lari Järnefelt, Felt Fotografi Oy

Aidosti Ahlsellilta LV Sähkö Teollisuus Työkalut Rakentaminen IV-Kylmä

Viesti Ahlsellilta

JavaScriptin on oltava käytössä selaimellasi, jotta sivuto toimii oikein. Ota JavaScript käyttöön.